Contoh Makalah Bahasa Sunda Makalah Novel Sunda

Selamat berjumpa lagi dengan NulisMakalah. Kepada siswa SMP dan Sederajat, NulisMakalah ucapkan selamat karena sudah menjalankan Ujian Nasional (UN) SMP Tahun 2015. Semoga Hasil UN SMP Tahun 2015, sesuai dengan keinginan kita semua, dan Lulus dengan memuaskan. Meskipun momen nya momen sukacita karena sudah menjalankan UN, Eitss tapi tidak perlu merayakan secara berlebihan ya !! Meskipun proses belajar hampir usai untuk siswa kelas akhir, namun NulisMakalah tetap hadir setia mengisi blog ini dengan contoh-contoh makalah lainnya, karena di NulisMakalah tempatnya referensi dan contoh makalah atau tugas sekolah. NulisMakalah tetap bersemangat untuk memposting dan menshare contoh makalah untuk siswa sekolah. Harapannya agar siswa sekolah memiliki referensi dalam menulis dan membuat makalah. Kali ini kita akan memberikan contoh Makalah Bahasa Sunda. Makalah Mata Pelajaran Bahasa Sunda kali ini berjudul "Makalah Novel Bahasa Sunda". 

Contoh Menulis Makalah Mata Pelajaran Bahasa Sunda, dengan judul makalah Makalah Novel Bahasa Sunda bisa dilihat di bawah ini :   

PEMBAHASAN



Kecap Novel asalna tina basa latén. Asal kecapna nyaéta novus nu hartina anyar, robah jadi novellus, tuluy robah deui jadi novel. Pangna disebut anyar lantaran dina kasusastraan Barat wangun novel leuwih pandeuri ayana batan wangun roman (Sumarsono, 1996:2).
          Novel oge kaasup wangun karya sastra anu miboga wangun carita anu panjang. Wangun carita novel leuwih panjang ti carita panjang (long short-story) komo carita pondok mah. Biasana basa ugeran dipake pikeun pamuka carita atawa pikeun ngebrehkeun hal-hal anu dianggap penting jeung istimewa.
          Sangkan écés ieu dihandap aya sababaraha pamadegan ngeunaan novél upamana:
a. Iskandarwassid (1992: 91) nyebutkeun novel nya éta prosés rékaan (fiksi) nu naratif (ngawuhud lalakon) umumna panjang sarta galur caritana atawa plot na kompleks (ngaran cabang).
b.  Jakob Sumardjo jeung Saini K.M. (1996: 29) nyebutkeun:
“ Dalam arti yang luas novel adalah cerita berbentuk prosa dalam arti yang luas. Ukuran yang luas disini dapat berarti cerita dengan plot (alur) yang kompleks, karakter yang banyak, tema ynag kompleks, dan suasana yang beragam pula. Namun ukuran yang luas disini juga tidak mutlak demikian, mungkin ukuran yang luas hanya salah satu ansur fisiknya saja, misalnya temanya, sedang karakter, setting, dan lain-lainya hanya satu saja.
c.  Tatang Sumarsono (1986: 63) nyebutkeun novel téh nya éta karangan fiksi anu ngagambarkeun kahirupan manusa sapopoé jalan caritana, loba bagian bagianna tapi angger gumulung dina hiji leunjeuran, dina eusi caritana digambarjeun watek para palaku, suasan, waktu, jeung tempat lumangsungna kajadian (carita).
d.   Taufik Faturrahman (1983: 49) nyebutkeun novel nyaéta carita rékaan anu panjang, ditulisna dina basa lancaran, eusina ngagambarkeun kahirupan manusa anu lumangsung dina waktu jeung tempat anu dumuk.
e.    Jakob Sumardjo (1981: 22) nyebutkeun yén novel téh diwengku ku ayan hiji carita poko sarta ditambah ayan sababaraha carita panglengkep, palakuna loba, ogé loba pasualanana. Tapi gumulung dina hiji leunjeuran.
f.   Yus Rusyana (1981: 125) nyebutkeun yén novel téh carita nu panjang dina wangun lancaran, jalan caritana loba bagian- bagianana. Kitu deui palakuna loba. Atuh mangsa anu kacaturna ogé lila. Dina novel mah langka aya hal anu pamohalan. Palaku, jalan carita, tempat jeung waktu kajadian téh kaayaanana bisa katarima ku akal.
g.    Nurutkeun “ The American College Dictonary” (1980: 830) nu dicutat ku Tarigan (1985:164) ditétélakeun yén “ Novel adalah suatu cerita fiktif, dalam panjang yang tertentu, yang melukiskan para tokoh, gerak, serta adgan kehidupan nyat yang representatif dalam suatu alur atau suatu keadaan yang agak kacau atau kusut”.
          Dumasar tina sababaraha pamadegan diluhur, katangén yén teu sakabéh unsurna novel ngarancabang(kompleks), hal ieu katangén diluhur nurutkeun Jakob Sumaedjo jeung Saini K.M.
          Nurutkeun Tarigan (1985: 165) biasana legana ukuran novel bisa ditilik tina jumlah kecapna. Hiji novel biasana jumlah kecapna paling saeutik 35.000 kecap, atawa 100 kaca, atawa leuwih kurang 2 jameun upama dibaca.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Untuk mendowload Makalah Bahasa Sunda yang berjudul Makalah Novel Bahasa Sunda ini secara utuh dan berbentuk file Microsoft Word dan bisa diedit, silahkan klik linknya disini :

Download Makalah Bahasa Sunda Makalah Novel Bahasa Sunda 

loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Contoh Makalah Bahasa Sunda Makalah Novel Sunda"

Post a Comment